Tutorial på en art journal sida

Jag har gjort en tutorial på en sida i min art journal

Steg ett
var att plasera ut washi tejp som jag rivit itu


Steg två 
Jag tog fram min spatel och heavy gesso och drog ut lite över båda sidorna


Steg tre
Jag tog fram min clear gesso och målade över båda sidorna


Steg fyra
Jag tog fram en stensil och modeling paste, som jag plaserade på 3 olika ställen på mina sidor


Steg fem
Jag valde ut 4 olika färger och min vatten mist och började färglägga



Steg sex
Med distress ink färgade jag in olika områden som jag tyckte behövde lite mer färg

Steg sju
Jag sprejade sedan lite vatten över 


Steg åtta
Nu till det roliga stämpla, jag tog olika stämplar och stämplade med över båda sidorna


Steg nio
Med perfekt pearls och en pensel fick jag lite glitter effekt på några utvalda ställen



Steg tio
Med en svart Faber castell gelatos så färgade jag kanterna och runt texten


Jag använder en våtservett och fingret för att smeta ut den svarta färgen


Steg elva
Tog fram en blå och svart mist, som jag skruvade av spray huvudet på och använde röret som sitter på den för att slå ut droppar över sidorna


Och då var den färdig!

En enkel sida i min art journal som jag blev riktigt nöjd med





Det var allt jag hade att bjuda på i dag och hoppas jag inspirerat någon annan som delar denna underbara hobby

Kram scraplarson 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0