Testar medium

Jag har testat lite olika medium jag har emot varandra.


Här har jag testat två märken av heavy gesso och hur dom tar färgen liquitex blöder igenom lite eller sväljer färgen så den blir vitare än art basics som visar färgens rätta jag.



Här har jag testat modeling paste och jag gillar art basics bäst trots att den blir lite ljusare, jag gillar den pga konsistensen som är len och slät jämfört med winsor & Newton som är lite knottrig och sträv i konsistensen. Art basics light paste är också bra men har en konsistens som är någonstans mitt emellan. 

Ska också sägas att jag inte har gesso på eller under utan endast paste.

Här har jag testat vanlig gesso, jag föredrar liquitex för den håller färgen lite bättre. Martha stewart's gesso tycker jag bleker färgerna, som på bilden tycker jag den blir lite ljusrosa istället för att hålla färgen.

jag testade clear gesso här och är lite kluven, använder det ganska sällan och blev lite förvånad över resultatet. Liquitex vinner detta testet för mig trots att jag gillar art basics andra produkter, som jag tycker håller hög kvalitet.

Måste ju visa ett prov på svart gesso också, jag har ett märke till men har inte testat dom mot varandra här, utan vill bara visa resultatet. Jag målar svart gesso först, torkar, sprayar färger på sedan vit mist innan jag torkar, svart gesso är riktigt roligt att använda på alla möjliga projekt. 



Detta var allt från mig i dag 
Hoppas ni fått något tips om kvalitet.

Kram scraplarson 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0