Nytt DT kort!

Tutorial Konvoluttkort!

Hej Scraplarson här och jag tänkte att jag skulle visa en kortvikningsmetod som jag gillar!
Här är resultatet!



Jag har valt ett vitt papper för att sedan limma på mönstrade bitar, men det går lika bra med ett dubbelmönstrat papper.


Börja med att vika pappret på mitten, veckla sedan upp och vik på andra hållet så här:


Nu har du ett veck som ser ut som ett +, Vik nu in kanterna mot mitten så här:


Vänd på pappret och vik i mitten.


Dags att måtta ut mönsterpapper och limma på!



Nu är det bara att limma ihop mitten och den ena fliken och sedan är det det roligaste kvar att dekorera kortet!
Lycka till



Jag har även gjort en Te låda (inte DT) som jag hoppas att någon ska förälsa
sig i så jag får sålt den på loppisen eller här på bloggen!







Kram ScrapLarson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0